marți, 17 aprilie 2012

Catina, cel mai puternic antioxidant

Catina contine o cantitate foarte mare de vitamina C, de 10 ori mai multa decat lamaia. Fructul de catina contine vitamina A, C, complexul B, E, P, K, F si microelemente precum fosfor, potasiu, magneziu, calciu, fier si sodiu. Catina este bogata si in beta-caroten (mai mult decat contine morcovul), dar si pectine, zaharuri, aminoacizi esentiali si acizi grasi esentiali.
 Uleiul de catina este benefic in afectiuni precum ulcerul gastric si duodenal, diaree, reumatism, afectiuni neuroendocrinologice, circulatorii si hepatice, afectiuni oftalmologice (miopie, hipermetropie, glaucom, cataracta), urticarie, alergii, dermatoze, imunitate scazuta, ulcere cutanate, eczeme, acnee, escare, hemoroizi, psoriazis si arsuri solare. Foarte important e faptul ca tine sub control nivelul colesterolului.

Catina este considerata un bun antiinflamator, cicatrizant, antibiotic, astringent, anticancerigen. Ea este indicata si pentru tratarea afectiunilor ficatului, splinei si rinichilor.

In toamna mi-am cumparat 1 kg de catina proaspata, am impartit-o in doua si am pus-o la congelator. Pe parcursul iernii am scos jumatate de kilogram, am dat catina prin aparatul meu minune, am adaugat zahar (cam 400 grame) si iata ce a iesit:






Prima data am facut catina cu miere si era mult prea apoasa. Asa ca urmatoarea data am trecut la zahar desi nu-i prea bine asa. La anu am sa stiu, voi folosi xylitol sau zahar de stevia. Consumam dimineata cate o lingurita. Fetitei de 1 anisor ii pun putin in terciul de dimineata. Dar ii place sa-l pape si direct din lingurita. Astfel ne luam doza necesara de vitamina C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu