luni, 30 aprilie 2012

Cum am intarcat-o pe Emy

La varsta de 1 an, 1 luna si 20 de zile, pe data de 23 aprilie 2012, ora 22.20, Emy a papat pentru ultima data tzatza de la mami. Mi se ridica un nod in gat si acum cand scriu. A fost un eveniment neplacut pentru ambele, in special pentru mine. Emy a tanjit dupa san inca vreo 24 de ore dupa asta, mie si acum mi-e dureros sa-mi amintesc. A treia zi puisorul meu a uitat complet de tzatza si supt. Nu m-a mai tras de tricou asa cum  a facut cu o zi inainte, nu a mai fost capricioasa si a dormit mult mai bine noaptea. Lactatia s-a diminuat considerabil in urmatoarele zile, usor de tot, fara mare tensiune in sani, fara comprese, dureri si nopti nedormite. Psihic, am fost foarte marcata de aceasta "despartire". A fost parca o ruptura, asa am simtit eu, o racire intre noi doua. Aveam impresia ca nu imi mai acorda atentie, ca s-a distantat de mine si nu mai vrea nici sa o tin in brate. Totusi puisorul meu a ramas la fel de dulce si neschimbata fata de mine.
Daca sincer, nu stiu motivul exact al intarcarii. Sunt mai multe dar nu foarte esentiale: vroiam sa ma apuc de dieta, vroiam nopti mai linistite, ma temeam ca odata cu cresterea va fi mai greu sa o dezvat, in jur erau multi care ziceau ca "e destul 1 an, deja e mare", mananca de toate deja de mult timp si sanul era doar pentru a adormi, noaptea cand sugea ma apucau toti dracii pentru ca statea cu tzatza in gura zeci de minute si cand atipeam mai strans devenea iritant trasul de tzatza:)) etc. Multe mamici in ziua de azi vor sari cu gura: "E foarte bine sa alaptezi macar 2 ani, nu te uita la ce zic altii". Un lucru stiu sigur: Emy va avea partea de o alimentatie cat mai sanatoasa in continuare,pana cand va pleca de langa mine. Ce folos de mamicile iresponsabile care alapteaza cate 2-2,5 ani si apoi (sau in acelasi timp) le dau copiilor sa manance dulciuri si sucuri pline de E-uri si coloranti, fast food sau mai stiu eu ce produse nesanatoase? E foarte importanta alimentatia cu care obisnuim copiii si care va deveni treptat un stil de viata, alaptarea se va termina intr-un final. Sunt mandra ca am alaptat-o atata timp si nu consider deloc ca e putin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu